Блог

Чому важливо знати все про суглоб?

Коли Ви розумієте, що відбувається в суглобі під час руху, що означають ті чи інші симптоми захворювання суглобів - то зможете набагато більше вплинути на ефективність їх лікування, запобігати і знімати біль в суглобах самостійно. Якщо Ви проходите курс лікування, то знання структури суглобів допоможе Вам легше розумітися в тому, що говорить лікар, бути активним учасником процесу одужання.

Знання озброять вас в боротьбі з хворобою суглобів і наблизять бажане одужання!

З чого складаються суглоби?

Суглоби - справжнє «диво інженерної думки». Їх проста і компактна конструкція дуже міцна і дозволяє виконувати покладені на суглоби функції. Наприклад, розташовані в кисті більше 20 суглобів дають можливість людині здійснювати своїми руками дуже складні дії.

Що таке суглоб?

Це рухливі зчленування кісток, які розділені щілиною. У тілі людини понад 230 суглобів.

Основних частин в суглобі чотири:

• - суглобові кістки;
  • - капсула суглоба і зв'язковий апарат;
  • - порожнина суглоба;
  • - суглобова рідина.

У більшості суглобів одна з поверхонь опукла, друга увігнута - вони називаються суглобовою голівкою і впадиною. Також є складні суглоби - в місцях з'єднання трьох кісток і більше.

Структура і роль хряща в суглобі

На кінцях кісток в суглобі знаходиться шар гладкої пружної речовини - гіалінового хряща. Вміст води в хрящі досить високий, але по мірі старіння - знижується. Поверхня хряща в суглобі зволожена завдяки суглобовій рідині. Кровоносних судин і нервових закінчень в хрящі немає, поживні речовини надходять в нього з синовіальної рідини і субхондральної кістки, що розташована під ним. Хрящ в суглобі виконує завдання амортизації при виникненні навантажень на суглоб, забезпечує плавне ковзання поверхонь кісток, що зчленовуються, зменшує тертя суглобових поверхонь.

Зміни в хрящі при захворюванні суглоба

Дегенеративно-дистрофічні зміни в суглобі порушують баланс між створенням свіжого матеріалу для відновлення хряща і процесами його руйнування. Замість еластичного та міцного хрящ стає тонким, сухим, тьмяним, його поверхня - шорсткою. Поверхня кістки під ураженим хрящем втрачає гладкість, розростається з боків від хряща, чим викликає деформацію суглоба. Капсула фіброзується, тобто ущільнюється, а далі - починається запалення. Запальна рідина, що наповнює суглоб, розтягує капсулу, що викликає біль і скутість. Суглоб помітно збільшується в об'ємі.

Меніски і суглобова сумка

У деяких суглобах є меніски - серпоподібні хрящі. Наприклад, в колінному суглобі знаходяться два меніска. Завдяки меніску рухливість суглобів стає більшою, він забезпечує обертальні і згинально-розгинальні рухи.

Суглоб знаходиться в сумці, яка складається з двох шарів:

• зовнішнього - фіброзного шару;
  • внутрішнього - синовіального шару.

Сумка, як муфта, надійно з'єднує закінчення суглобових кісток. Крім того, вона виділяє синовіальну рідину

Фіброзна тканина зовнішнього шару утворює захисну капсулу і зв'язки, які утримують суглоб від зсуву. Зовнішня оболонка захищає суглоб від пошкоджень ззовні.

Синовіальний шар насичений судинами, завдяки яким йде обмін речовин з порожниною суглоба, і служить певним бар'єром, від цілісності якого залежить повноцінна робота суглоба. При порушенні цілісності цієї внутрішньої оболонки запалення може проникати в порожнину суглоба.

Порожнина суглоба і синовіальна рідина

Суглобовою порожниною називають простір між синовіальною оболонкою і поверхнями кісток, що зчленовуються. Всередині порожнини знаходиться синовіальна рідина.

Функції синовіальної рідини в суглобі:

• природне мастило для вільної роботи суглоба,
  • зменшує тертя між поверхнями суглоба, захищаючи хрящі від зносу і стирання,
  • слугує амортизатором, поглинає удари,
  • підтримує живлення хряща, оберігає від запалення.

У нормальному стані суглоба кількість рідини невелика, але вся порожнина суглоба нею заповнена. При розвитку в суглобі запальних процесів синовіальна оболонка виділяє значно більший об’єм синовіальної рідини. При цьому в ній містяться біологічні запальні агенти, які посилюють набряк, біль, припухлість та з часом руйнують суглоб.

Якщо у Вас є якісь питання або скарги щодо здоров'я Ваших суглобів - наші лікарі із радістю проконсультують Вас у нашому медичному центрі. А, можливо, Ви підійдете і для безкоштовної програми лікування. Для запису на прийом використовуйте он-лайн форму або дзвоніть на безкоштовний номер 0 800 211 298.

0 Комментариев