Блог

Щитоподібна залоза: 7 симптомів, що з нею проблеми

Негаразди з цією залозою є у кожного третього жителя нашої планети. А збій в її роботі призводить до збою всього організму. В цій статті Ви дізнаєтесь, як виявити в себе захворювання і як же із ним боротися.

Щитовидна залоза орган невеликий, але надзвичайно важливий - регулює всі обміни речовин, а також роботу серцево-судинної і нервової систем, фізичний і розумовий розвиток. Якщо в її роботі відбувається збій, то це неодмінно відбивається на самопочутті і роботі всього організму. Всесвітній день щитовидної залози відзначають з 2009 року за ініціативою Європейської тіреоїдної асоціації, цей почин підтримали лікарські спільноти на всіх континентах не просто так: проблеми зі щитовидною залозою є у кожного третього жителя планети, а у жінок вони зустрічаються в десять разів частіше, ніж у чоловіків. За статистикою Всесвітньої організації охорони здоров'я серед ендокринних захворювань патологія щитовидної залози посідає перше місце. В Україні на частину захворювань щитовидної залози доводиться 44,8% від усіх ендокринних захворювань. Лікарі кажуть, що за останні роки відзначається стабільне збільшення показників захворюваності.

Раптово худнете? Це щитоподібна залоза. Товстішаєте від повітря? Теж вона

Щитовидна залоза нагадує на невеликого метелика, тому часто можна чути про проблеми з нею, як про "хворобу метелика". Залоза виробляє всього три, але вкрай важливих гормони - тироксин, трийодтиронін і тіреокальціотонін. Саме вони допомагають переробляти і засвоювати всі поживні речовини, що надходять до організму, стимулюють метаболізм, регулюють виробництво енергії та тепла, статеве дозрівання, значно впливають на нервову систему, скелет і м'язи. Щитоподібна залоза бере на себе функцію охоронця організму, і будь-яке порушення її роботи негайно позначається на всіх системах.

А "збунтуватися" щитовидка може по масі причин: тут і генетика, і стрес, і недостатнє харчування, і погана екологія, а також нестача йоду. Якщо відбувається збій, і щитовидка виробляє занадто багато гормонів, лікар діагностує у пацієнта "гіпертиреоз", якщо ж, навпаки, гормонів стає менше - "гіпотиреоз".

При гіпотиреозі на вигляд людина стає млявою, нединамічною, мерзне навіть при нормальній температурі, у неї знижується серцебиття, тиск, апетит, моторика шлунково-кишкового тракту, робота печінки. Хворий відчуває слабкість, швидко перевтомлюється, може плакати без причини, може бути сонним вдень і не спати вночі. Часто падають професійні навички: людина на роботі не встигає справлятися з обсягом роботи, який раніше був звичним. Найчастіше людина вважає такий стан нормальним і запускає хворобу.

При гіперфункції щитовидної залози спостерігається тахікардія, підвищується тиск, пітливість, випадає волосся, ламаються нігті, людина перезбуджена, не може всидіти на місці, але швидко втомлюється, в емоційному плані - бурхливо реагує на будь-який подразник, підвищується обмін речовин - людина багато їсть, у неї гарний апетит, і одночасно вона сильно худне. У жінок може спостерігатися збій менструального циклу, а у чоловіків - зниження потенції.

Якщо у Вас один і більше симптомів, варто звернутися до лікаря та пройти обстеження: лікування може зайняти кілька місяців, а може стати і довічним - все залежить від ступеня захворювання і індивідуальних реакцій пацієнта.

Пильнуй!

7 симптомів проблем зі щитоподібною залозою
Захворювання щитовидної залози небезпечні тим, що порушення в її роботі часто маскуються під симптоми захворювань інших органів. Тому, нічого не підозрюючи, людина йде за допомогою до різних спеціалістів і витрачає час, отримуючи не ті діагнози, коли допомогти йому докопатися до першопричини стану і призначити правильне лікування може ендокринолог. Гірше, коли людина, ігнорує "перші дзвіночки" і переконує себе, що нездужання тимчасові, не маючи можливості побачити картину в цілому. Отже, на що треба звернути увагу?

1. Відчуття дискомфорту в області шиї
Якщо відчуваєте, що Вам стало важко ковтати, Ваш голос захрип, а Ваша шия набрякла або збільшилася, час на прийом до ендокринолога.

2. Проблеми з кишечником
Гормони впливають на швидкість секреції травних соків і моторику шлунково-кишкового тракту. Гіпертиреоїдизм часто призводить до діареї, а дефіцит тиреоїдних гормонів може бути причиною запорів.

3. Зміни у вазі
Збільшення у вазі відбувається навіть при ретельних дієтах і фізичних вправах і може вказувати на низький рівень гормонів щитовидної залози. З іншого боку, якщо щитоподібна залоза виробляє більше гормонів, ніж організм потребує, може бути раптове зниження у вазі. Жоден з цих симптомів ігнорувати не можна!

4. Депресія і тривога
Тиреоїдні гормони збільшують головним чином швидкість мозкових процесів, хоча можливі реакції роз'єднання. Дефіцит йодовмісних гормонів щитоподібної залози знижує ці функції. При гіпертиреозі людина може здаватися надмірно нервовою, виявляти психоневротичні тенденції, такі як комплекс гнівливости, тривожності або параноїдальні прояви.

5. Постійна втома
Втома, стомлення, виснаження, відсутність енергії протягом дня - типова проблема для людей, чия щитовидна залоза не працює належним чином. Багато з них не в змозі пережити день без сну або перерв на відпочинок.

6. Втрата волосся і зміни на шкірі
Низькі рівні гормонів в результаті порушення роботи щитоподібної залози впливають на цикл росту волосся і викликають їх втрату, також волосся стає сухим та ламким. А шкіра - грубою і товстою, часто лущиться.

7. Порушення менструального циклу
У жінок дефіцит тиреоїдних гормонів часто є причиною прискорених і надмірно рясних менструацій. Іноді у частини жінок дефіцит тиреоїдних гормонів викликає порушення менструального циклу і навіть аменорею.

ЛІКБЕЗ

Хто в групі ризику?

• Жінки: жіночий організм дуже чутливий до дисбалансу тиреотропного гормону.
  • Діти й підлітки: зростаючому організму потрібно отримувати більшу кількість "будівельного матеріалу" для організму, тому, працюючи з перенапруженням, він іноді не справляється.
  • Люди передпенсійного віку: після 50 років організм починає старіти, тому стає більш чутливим.

Скільки йоду потрібно людині?
Переважну більшість захворювань щитоподібної залози можна вилікувати, а в частині випадків – запобігти їм. Останнє стосується захворювань, пов'язаних із дефіцитом йоду в харчуванні. За все життя людина споживає всього близько 3-5 г йоду - не більше чайної ложки. Для дорослих людей добова потреба в ньому, за нормами Всесвітньої організації охорони здоров'я, - 100-200 мкг в залежності від віку та стану здоров'я. Підліткам потрібно 100-150 мкг, для дітей до року норма - близько 50 мкг, для дітей до шести років - 90 мкг. Йод є незамінним компонентом тиреоїдних гормонів і є життєво необхідним для нормального розвитку нервової системи. Несприятливі наслідки йодного дефіциту включають формування зоба, гіпотиреозу, порушення росту та розвитку дітей. Більш того, дефіцит йоду підвищує дитячу смертність і є лідируючою запобіжною причиною розумової відсталості у дітей.

ПРОФІЛАКТИКА

Щоб уникнути проблем зі щитовидкою:
проходьте профілактичні обстеження;
замініть звичайну сіль на йодовану;
включіть до раціону морепродукти та інші продукти зі вмістом йоду: виноград, яловичину, овес, яйця, морську капусту;
відмовтеся від куріння: науково доведено, що у курців частіше зустрічається збільшена щитоподібна залоза і тіреотоксичний зоб;
позбудьтеся зайвої ваги.

Якщо у Вас є якісь питання або скарги щодо здоров'я Вашої щитоподібної залози - наші лікарі із радістю проконсультують Вас у нашому медичному центрі. А, можливо, Ви підійдете і для безкоштовної програми лікування. Для запису на прийом використовуйте он-лайн форму або дзвоніть на безкоштовний номер 0 800 211 298
0 Комментариев