Подагра

Подагра - метаболічне захворювання. Це найбільш поширена форма запального артриту
Це найбільш поширена форма запального артриту, її викликає відкладення кристалів уратів в суглобах і навколо них.
Воно виникає через хронічне підвищення рівня сечової кислоти в організмі людини.
Часто хвороба виникає як наслідок переїдання і зловживання алкоголем.
Це основні причини швидкого зростання числа хворих на подагру в розвинених країнах.
Тому її іноді називають «хворобою достатку». Чим вище рівень життя, тим більше поширена захворювання.
Поширеність подагри в світі коливається від 0,1% до 10% в залежності від регіону: в розвинених країнах це захворювання сьогодні більш поширене, ніж в країнах, що розвиваються.

Так, в країнах Європи подагра зустрічається у 0,9-2,5% населення, в США - у 4%, в Росії офіційна статистика говорить про 0,3% хворих.

У 400-х роках до нашої ери Гіппократ вперше описав клінічні симптоми подагри.
В кінці ХVII століття англійський лікар ТомасСиденгам дав точний опис хвороби і нападів подагричного артриту.

Основні фактори ризику
Розвитку подагри сприяє поєднання генетичних і екологічних факторів.
гіперурикемія
генетика
дієтичні фактори
.
медикаменти, супутні захворювання.
Історичні помилки
В середні віки на подагру страждали в основному багаті і знатні люди, тому її називали «хворобою королів», «хвороба багатіїв» і «хворобою аристократів». Вважалося, що подагра пов'язана з надмірною вагою, переїданням (особливо зловживанням м'ясною їжею) і надмірним вживанням алкоголю. У 1739 році француз Ежен Мушрон випустив брошуру «Про благородну подагру та супроводжуючі її чесноти», де оспівував подагру і відзначав, що це хвороба королів, видатних полководців, розумних і обдарованих людей. Мушрон привів безліч прикладів коронованих осіб, політичних діячів і діячів мистецтва, які страждали на подагру.

У 1955 році вчений Егон Орован опублікував в журналі Nature статтю «Походження людини». Орован вважав, що генії найбільш схильні до подагри. Він пояснював це тим, що сечова кислота за структурою схожа з кофеїном, теофіліном і теоброміном, які стимулюють розумову активність і впливають на вищі мозкові функції, зокрема концентрацію уваги.

Однак французькі лікарі, колишні законодавці медичної моди в Європі до середини ХХ століття, не стали захищати подагру як ознаку обдарованості.
Вони вважали, що хвороба пов'язана із зайвим вживанням м'яса і алкогольних напоїв.
Причина подагри - порушення метаболізму
На розвиток подагри може вплинути надмірне вживання їжі, яка містить багато пуринів (м'яса, риби та продуктів з них) і фруктози, а також деякі гематологічні чинники, захворювання нирок, прийом лікарських засобів, ожиріння і псоріаз.

Останнім часом вчені простежили у молодих жінок взаємозв'язок між розвитком хвороби і пластичними операціями (грудні імпланти, пересадка жирової тканини). І прийшли до висновку, що після проведених косметологічних процедур може виникнути ризик появи подагри, так як в деяких випадках у пацієнтів починають відмовляти нирки.
Це імунна відповідь організму на присутність чужорідних тіл.
Хвороба проявляється гострим приступом артриту
Найбільш типовою ознакою подагри є напади гострого подагричного артриту. Крім того, у хворих з'являються тофуси (подагричні вузли) - скупчення кристалів уратів в м'яких тканинах, найчастіше на краях вушних раковин, пальцях рук і ніг, і у ліктьового суглоба. Напад виражається в сильній пекучій болі в одному або декількох суглобах.
При перших ознаках захворювання необхідно пройти обстеження, яке включає в себе:
загальний аналіз крові та сечі;
біохімічний аналіз - загальний білок, сечова кислота, креатинін;
проба Реберга і Зимницкого;
пункція суглобів для отримання синовіально їрідини для дослідження;
рентген уражених суглобів;
УЗД суглобів і нирок;
МРТ/комп'ютерна томографія
Окрім надання клінічної допомоги нашим пацієнтам, ревматологи Медичного центру «Ок!Клінік+» регулярно беруть участь у дослідницьких проектах, намагаючись поліпшити наше розуміння ревматичних захворювань та їх лікування.

Якщо ви зацікавлені в отриманні додаткової інформації або думаєте, що ви захочете взяти участь у дослідницькому проекті, зверніться до свого ревматолога для отримання додаткової інформації.
Читай більше
Корисне від фахівців ОК!Клінік+

Корисні поради, міфи й факти про лікування ревматиту та інших захворювань - читайте в статтях наших фахівців

Ми знаходимось:
Київска міська клінічна лікарня №1,
вул. Харківске шоссе, 121,

1 поверх палатного корпусу
(біля відділення МРТ)

Контактний телефон
0-800-21-12-98
Безкоштовно

Час роботи